Thursday, March 05, 2009

hadiah hari jadi

ohh hebat.hari jadi sy disambut scra sederhana dan apa yg plaing membuatkan sy gembira ialah benda yg teramat2 penting bgku utk terus belajar,melihat,dan jga mmberi perhatian telah hilang.tidak ku sedari bgaimana ia hilang tapi yg ku igt itu adalah pada masa rehat.mataplajaran kemahiran hidup telah masuk bab masakan dan murid perempuan perlu membawa bekalan makan dari rumah.begitu juga aku.tibalah waktu rehat dan kami makan.tiba2 wahida dtg dgn handphone miliknya dan ingin menangkap gambar.aku apa lg.dengan segera dan automatiknya membuka spek yg aku pakai dan letak di atas meja.picitpicitpicit.rakamrakamrakam.
KRINGGGGGGG!
bunyi loceng yg menandakan waktu rehat habis.segera mengemas meja dan bekalan makanan dan bersiap mahu ke bengkel.sampai sahaja di bengkel baru ku sedari bahawa spek kesayanganku itu tidak bersamaku.oh tidak !gelabah ku jadinya.aku xsggup.xmahu lg.tidak.spek kali ini aku harus menjaganya dengan baik kerana ianya paling mahal antara smua spek aku.tidak.bukan aku mahu menunjuk ataj apa2.tapi ianya kenyataan.bingkai spek yg jenama swatch dan lens yg ditempah khas agar power spek tidak naik,harganya smua melebihi RM800.mungkin ada di antara anda yg akan kata "cehh.saja ja nk habaq harga beli spek mahal" atau "saja blagak kaya".maaf.saya tidak ada lgsg niat sebegitu tetapi saya hanya ingin anda tahu betapa sy sygkan spek itu.sy bukannya org kaya yg boleh membeli barang berjenama ikot kehendak hati saja,nk dpt pon susah apatah lg apabila sudah ada tp aku tidak menjaganya dengan baik.mummy atau Pn. Amani telah byk kali berpesan "adik jaga spek ni baik2,bukan senang nk dapat.mahal." aku juga ada bersama mummy ketika membayar spek itu.sungguh ku rasa bersalah dan tidak bertanggungjawab lgsg kerana tidak dapat menjaga benda sekecil itu.oh kepada sesiapa yg mgambil spek ku itu,tolonglah pulangkan.sy lgsg tdk akan memarahi atau apa2 malah berterima kasih lagi.tidak.sy tidak akan anggap kamu mencuri kerana kita smuanya sama.smua membuat kesalahan.nobody's perfect.jadi sy minta.tolonglah.sy minta.sesiapa yg menjumpai spek saya itu tolong pulankan.
-swatch
-bingkai separuh
-koko
-power 200 *mybe anda takan tau dr tgk spek,tp saja hbaq*
tolong tolong tolong.sya ucapkan jutaan terima kasih kepada anda yg menjumpai dan anda yg membaca.ya ! saya meminta simpati dan keprihatinan anda kali ini.ini bukan kali pertama spek kepunyaan ku hilang,malah spek pertama ku juga hilang padan 2007.
1st spek (RM400)- darjah 6.dicuri dan tidak dpt dikesan krna sy hya mnjumpai bekas spek dan spek sy itu digantikan spek yg bukan milik sy malah 10x ganda lg tebal.
2 spek (RM400)- warna putih.bingkainya masih di rumah
3 spek (RM250)- ditukar kerana power naik mendadak.warna hitam.aku sedang memakainya kini.
4 spek (RM800)- yg hilang ini
tolong.aku kasihan melihat ibuku bekerja keras dan senang2 sahaja ia hilang.air mataku ini tidak sanggup lg nk menitis.perkara yg plg aku tidak mahu sekali kali terjadi walaupun sudah beberapa kali ia terjadi,ia adalah mengecewakan ibubapa ku.tolong.sedikit keprihatinan dan simpati malah jujur diperlukan dr anda.trma kasih

8 comments:

chapter 14 said...

sbaq la kakak oi. t jmpak la 2. km rsa ni kot hadiah yg pling prit smpena besday ampa

Afaf (: said...

sabaq wei.
ahad ni jum doa bg org yg jumpak tuh hntaq balek
:|

aifaa said...

mmg pon.mintak2 jmpa blik :|

aifaa said...

tu la.harap gla :(

wafa said...

adek bg hilang kat mana??
lupa ambik ka??
jgn sedeyh k
nty insyaAllah jumpa balik....
buat sembahyang hajat malam2
insyaAllah Allah makbulkan permintaan adek...
okeh?

apekNUQMAN said...

Nahh
800
gla
p smbyg hjat
doa bnyak2 skit

dikDAD said...

kesian hmpa :(
smyg hajat byk2 bg jmpk balek naa :D
ehe.

aifaa said...

dah buat dah.thanks smua :'(