Monday, July 06, 2009

teringat,

saya teringat,
kali pertama saya membuat blog,
dari situ saya dapat berkenalan dengan nbk,kak sheera,kak hana,kak eyqa dan ramai lagi.

saya teringat,
bagaimana saya terjumpa blog nbk,
membaca blog kak nana,tentang hari perpisahan sekolah..

saya teringat,
kenangan bersama rakan-rakan,
yang dulu rapat,kini mungkin makin renggang,
kerana lama tidak mghubungi,
atau mungkin,terputus begitu sahaja.

teringat,
bagaimana rasa cemburu kepada blogger,
cemburu kepada myspacer,
cemburu kepada kawan-kawan..
kerana?mereka hebat saya tidak.
page depa cantik saya tidak
follower depa banyak dan saya tidak.

namun,..
ku tahu,itu semua hanyalah perasaan.bodoh.bodoh untuk aku berasa begitu.untuk apa?
kenapa tidak kita cemburu atas sebab kebaikan?

aku teringat,
sewaktu membaca blog aidaamalina,
semuanya bahasa inggeris,tentang equin:)
blog naughtyboykid,
tertulis bahawa dia ke mekah.menunaikan haji.
blog smiletokill,
kesedihan tentang rakan,
blog artfreak-suicide,
bergembira bersama tersayang,
superneena,
percutian bersama rakan-rakan.

semuanya ku ingat!
alangkah baiknya jika dapat diingati hingga ke akhir hayat!
namun ku tahu,
bahawasanya suatu hari nanti,
tubuh,jiwa,minda ini dipinjamkan dan akan diberi semula..
hanya jasad,jasad yang ditinggalkan serta kenangan,
pahit atau manis,
sentiasa bersama

8 comments:

nbk said...

haha
sayang nenek :D

aifaa said...

ahh.malu lah mcm nie.haha

Aida Amalina said...

romantisnya.

firahfairytale said...
This comment has been removed by the author.
firahfairytale said...

ingat sy lg x?
haha :)
it's all about old things.
yeahh.

aifaa said...

aida ; aw.

aifaa said...

kak firah ; of kos! ingat ingat.tapi xigt blog time tu tulis pasai apa.haha.sori2.tu yg taktuleh.maaf yaa

eyqa said...

sayang, sweetnyep ckap cmtuh, tharu ka eyqa :) aifaa cumel jep! kitep kawan cmpai bilep bilep yep dek! ilefiu sayangkuh aifaaaa :)