Thursday, September 10, 2009

Islam.

Islam.
agama aku.

tadi lepas aku menang berperang dengan nbk,aku turun bawah tunggu nak bukak posa.time tengah bukak posa tu,ada cerita
Ustaz Zamri Bercerita.

Ustaz Zamri ni cerita tentang Rasulullah s.a.w. berperang semasa bulan Ramadhan.
Ya Allah.aku xtau macam mana.tapi aku xboleh bayang macam mana pejuang-pejuang Islam kita ni berjuang untuk agama Islam ni.sebab mereka yang berjasa ni lah kita dapat hidup aman sentosa sekarang.aku xdapat bayang lah.sebab aku naik kuda time puasa haritu pun aku dah letih gilaaaa.memang aku buat mcm2 cara la nak bagi hilang rasa penat tu.aku mandi,aku tidur,mcam-macam aku buat kecuali makan dan minum serta perkara2 yang membatalkan puasa lahh.haha.fuhh.tu baru nek kuda 30minit,ni perang.Subhanallah.Subhanallah.Subhanallah.

mak aku cerita,time perang tu,ada sahabat Rasulullah s.a.w. kalau tak silap,aku pun xsure,
beliau terkena anak panah pihak lawan,nak keluarkannya,kalau zaman kita,kita gunakan ubat bius untukbagi tak terasa,tapi masa pahlawan-pahlawan Islam zaman tu,mereka bersembahyang untuk mengeluarkan anak panah tersebut.masa pahlawan-pahlawan ni tengah bersembahyang,anak panah tersebut akan ditarik keluar dari anggota badan yang ditusuk.Ya Allah,betapa khusyuknya.Sampai xperasan sakit.Nak nangis aku dengar,kenapa aku xboleh solat sampai khusyuk macam tu?kenapa kalau aku dengar lagu mak aku panggil pun aku xdengar?bukan tu ja.kadang-kadang tu terleka,tengok-tengok jam dah nak habis waktu solat.baru kelam kabut.apa ni?kita tak sikit pun tertanding.

aku harap.aku boleh jadi baik.aifaa,tolong elakkan dari mengumpat yerpp

6 comments:

chapter 14 said...

aifaa alim

aifaa said...

well~
ehem

nbk said...

bak hero sejati,
kalah dulu menang kemudian.

aifaa said...

nak kata dia nak menang la nanti tu.ceit

aidafada said...

haha
selamat berhijrah :)

aifaa said...

selamat hari raya!:D