Sunday, December 27, 2009

auntie saya ialah kawan saya dan dia juga guru saya yang mengajar di sekolah saya

namanya terpaksa dirahsiakan.
beliau ialah guru.
guru di sekolah saya iaitu SMKBBD.
dia mengajar tingkatan empat dan lima,
tidak ramai tahu tentang hubungan sulit kami,tidak ramai.
hanya segelintir sahaja.

dia seorang yang sangat sporting.dan juga lawak.
dia ada bakat tersendiri.tapi kalau marah,tak payah cerita lah.
pengetua pun takut dengan dia.
kalau salah depan dia,dia tak malu nak tegur walaupun orang itu berpangkat besar darinya,
kerana dia tau,dia tau benda tu salah kalau tak tegur nanti orang bawah akan cakap apa?
ya,itulah auntie saya aka guru saya.

apabila jumpa di sekolah,
kami akan berpura tidak kenal dan saya akan memberi salam seperti biasa sahaja.
dia akan senyum dan angguk seperti guru lain.
kerana apa?
kerana sekolah tidak tahu akan hubungan kami yang intim ini (ceih)

dia sangat rapat dengan saya,
dia selalu cerita tentang zaman kanak-kanaknya.
nak tau?bacala.

dulu masa i kecik-kecik,i ni kasar.
mana ayu-ayu.i main hoki,bola keranjang dan banyak lagi.
tapi ada sorang cikgu ni dia terpikat dengan i kot,
i pun xtau.
tapi kalau jumpa,isy.
okay i cerita ya,

kalau i main hoki,nak practice,
mesti dia akan sibuk nak ajaq i.
pernah satu haritukan u,
dia cakap kat team hoki, "semua,kalau xboleh nak pukui bola hoki,hampa pukui ja kaki kawan hampa tu" kata guru tersebut
dengan semangatnya auntie i ni pun pukui la bola hoki,
dan cikgu tersebut duk nak ikut cikgu i yg sorang ni.
bila dah bola depan cikgu i ni,cikgu dia yang sorang lagi pulak duk ikut dia,
dia apa lagi,pukul bola tu dan shoot! kena kaki cikgu tu
bengkak.kan betul dia ikut arahan cikgu tu?
hahaha

esoknya p pejabat, cikgu lain panggei cikgu i tu lepastu tanya,
"hang buat apa kat cikgu *tutt*?"
"la cikgu,saya pukui bola hoki,dia yang kata kalau xdapat pukui bola pukui kaki,saya pun pukui la"

entry ni tak panjang pun,jangan risau.aku tau ada yang hampa xbaca dah

kali kedua pulak,main hoki jugak,
cikgu tu (yang kena tibai kat kaki) suruh cikgu i tu p jaringkan goal.
cikgu tu jadi goal keeper.dari dalam bentuk D,cikgu tu sruh cikgu i tu pi dekat sikit.
kononya dia dah hbaq awai2 kat orang ramai kata cikgu i mesti tak dapat shot msok goal,
lepas tu,cikgu tu siap cakap,
"ha oke semua,sekarang tengok macam mana cara nak jaga goal"
cikgu i dengan lafas Bismillah,
pukul bola hoki tersebut namun,
namun,
bola tersebut tidak jadi flat ke bawah,dia terbang di udara
dan..

poof!
BOLA HOKI TERSEBUT TERKENA BETUL-BETUL HAMPIR DENGAN ORGAN SENSITIF LELAKI.(laki kalau ada hat xpaham p jadi pompuan)
cikgu tu terus tergolek di atas padang dan semua geng hoki senyap sambil cikgu tu menjerit jerit meminta tolong kepada seorang lagi couch hoki.
sementara couch tu nak angkat cikgu tu,
cikgu tersebut berkata "anita sarawak *bukan nama sebenar*,kalau kamu nak target,
kamu miss nah!kamu miss!kamu xdapat kat tempat target kamu tu!"
cikgu i yang tadi tu terpinga2 ja.

so apa lagi,esoktu cikgu yang sama di bilik guru bertanya,
"anita sarawakk,hg watpa kat cikgu edward*bukan nama sebenar* kemarin?"
cikgu i dengan selambanya berkata
"la cikgu.dia suruh jaring goal.saya nak jaring la.tapi mana nak p tau tiba2 bola tu terbang.
saya bukan target tempat tu.kalau saya target dah buleh kena dah aih.
tapi saya memang langsung tak target,tiba-tiba kena,bukan salah saya cikgu"



dan saya rasa sebab tu lah auntie saya menjadi seorang guru yang memahami murid yang comel macam saya (cehceh) dengan baik sekali.
dia juga telah disumpah.bukan.tapi dia rasa dia disumpah.hahaha

ya,cikgu saya memang sporting.
cikgu?cikgu baca dak?saya tulis blog pasai cikgu nihhh.
alah xpayah cakap terima kasih sebab tunjukkan pada dunia.
bagi cheese cake dah mencukupi.hahaha

dan ya,budak2 form 5 mesti kenai dia ok bye

7 comments:

wani said...

ganaih trok haha
hmpa tamao men hoki mcm dya?

angkasa said...

tudea aifa ganaih cmtu dak?
ai seramm haha

syed abu bakar said...

saya rasa ckgu tu mandul..
haha

Azizi Afiq said...

haa,kenai2 haha

fafofeh said...

erm,sapa yaa?ckgu bru ka lama?
erm mcm nk knai tpi ntah.agk2 kmi knai dak ckgu tu?

the daten here said...

mcm kenal je

aifaa said...

wani ; kami men baling bola hoki kat cikgu.haha
kak hana ; alah manada ganaih pn.biasa ja lalala ;p

hat len xmau balas.hmpa mana kenai dia pn.haha.boo boo :p