Thursday, March 25, 2010

bad week i suppose?

situasi 1
kak : "aifaa ampa esok jadi ratu boleh dak?sebab kami xtau dah nak cari sapa ni"
aku : "hah?boleh tapi kami xdak practice apa2 la.jalan apa smua dak."
kak : "dak xpa jalan ja.nah?boleh na?"
aku : haa oke oke.

situasi 2 (keesokan harinya)
(aku dah pakai baju kurung semua dah)

kak : "eh aifaa awat pakai baju ni?ampa jadi pa?"
aku : (dalam hati) ait kata suruh aku jadi ratu,tapi xckp la kuat2 satgi dia kata aku prasan nak jadi plk.
kak : "ampa jadi apa ni?"
aku : "bkn marin kak suruh pakai ka?"
kak : "oh yaa.tapi ampa tukaq jadi pemegang bunga manggar boleh dak?sebab kami nak bagi budak cina jadi ratu.boleh dak?"
aku : (muka tahan geram,tapi still senyum) ha ok2.boleh2 xpa la.
kak : "ok" patu dia blah pi mekap cina ratu tu.

aku : kluaq blah dari bilik tu pi tandas tukaq baju pi kat equin teruih.ya,tanpa habaq kat kak tu pun.mampuih pi kat depa.

*equin*
situasi 1
pro rider : geng kami ja naik,ampa tak naik sebab cikgu cakap xmau kacau form 3 exam.
aku ngn aida : HAH????**** BULAN 6 LAGI LA DEKAT!
pro rider : tah.cikgu la yg ckp.

situasi 2
(pi equin usaha naik basikal sebab xdak sapa hantaq)
cikgu : mengapa kau bermuram muka?
aku : (tgk ustad,muka mcm ni :| patu pi kat bahu aida pi tidoq.
patu nyanyi lagu TINGGAL KENANGAN KUAT-KUAT.)
cikgu : sapa suruh haritu xdatang training!
aku : laa xtau pun kata ada.

HARI SUKAN.

1) saya pi sekolah pakai baju kurung bla2 semua meh2 kak tu tukaq nak bagi cina jadi ratu.
saya?oh xpa xmarah pun.cuma rasa malu sebab rasa macam saya perasan sorang2 nak jadi ratu.
2) saya lupa bawak kasut lepas tukaq pakai baju sukan.saya lari ke tempat kuda dengan berkasut tinggi.mujur aida syafiqah bagi pinjam kasut dia.hmm hmm
3) saya tak dapat naik kuda time sukan :(
4) udin ngan pizi mai skolah tapi kena halau ngan pakgat.apek pon sama.

nasib baik malam marin hari yang terbaik :)
tima kasih awak :D

8 comments:

Aida Amalina said...

k_d_.

aifaa said...

jauh kau pergi meninggalkan diriku,
di sini aku merindukan diri mu,
kini ku coba mencari penggantimu,
namun xlagi kau seperti dirimu oh k underscore d underscore.

nqddnnrzm. said...

ciskek.

chapter 15 said...

mcm nak taboh ja kak ampa tu

aifaa said...

abang na : abang na pulun pa kat sini?kata nak dilit blog?shuh shuhhhh

cipak : haha,kami pon gerammm :P

syed abu bakar said...

budak cina mata sepet x?klau sepet x sesuai!hampeh btul la!
aipa sesuai lagi! serius!

Anonymous said...

ckgu tak tau pun..sedey oo.. klu ckgu dok tempat aifaa..ckgu pu sedey .. awat ingat kita tera mana sangat..
x pa nanti ckgu blja mkn kat secret recipe..

aifaa said...

syed : haha,cina tu comey.lgpun depa nk amek cina sbb rambut blh bt mcm2.

cikgu : alah xpa cikgu,cikgu up markah sejarah saya pun okayy hahaha :p