Thursday, March 18, 2010

Contoh Karangan Bergambar

Aku merupakan anak tumpahnya darah Sarawak,aku dilahirkan di sana dan sehingga umurku 1tahun lebih,aku pulang ke Kedah.aku tidak pernah ke sana selepas itu.namun begitu,tiba-tiba ibu saudara ku mendapat kursus di sana.dia mengajak ibu dan abahku untuk pergi bersama.

14mac,aku dan adik-adik ku terlampau seronok sampai rasa hendak berjoget zapin walaupun tak tahu macam mana.kami masuk ke dalam kereta.kami tangkap gambar menggunakan kamera yang baru kami beli kerana hendak ke Sarawak (gila ciwi). haha
ingat,tiada haha hihi huhu hehe dalam karangan.potong markah satgi
kami terlalu gembira sehingga menangkap gambar bertubi-tubi contohnya seperti




ini.ya ini.

perjalanan kami ke kl dahulu,dan menetap di rumah Ayangbuat 1malam.



like father like son,tgk abah dan tengok shazni,yang tepi sekali belah kiri


kanan sekali,tuan rumah.

masa tengah makan,aku nak tangkap gambaq aku tapi tertangkap gmbaq tangan.


nah tengok la.kuku aku kemetot.sebab tu jari aku tembam2.hihi


tapi aku merasakan jari aku sangat comei.ehem.



selepas sesi bergemuk itu,kami ke rumah untuk berehat dan pukul 7 kami bertolak ke KLIA.
YEHUUUUU!!!

saya sangat excited macam tak pernah naik kapal terbang rasa macam nak peluk pramugara yang hensem tuh! :x
haha okay ni jangan bubuh dalam karangan.
ciwi dalam kapal yang bisa terbang macam burung.

lepastu GILA CIWI TANGKAP GMBAR AWAN.








ciri-ciri photographer bertauliah haha WTF

lepastu makanan dalam MAS serious banyak!
mula-mula bagi nasik ofkos,juice,ayaq masak,cadbury zip,lepastu ice cream!
haagen dazs beb!haha.satu tu rm9.50.
aku tau la,aku dok tengok.tapi xbeli pun.xmampu mcam ampa.

lepastu sampai la sarawak.





khas buat udin,yang nak topeng tu dan aku xbeli pon.haha




sekian,karangan tamat.

------------------------------------------------------------------------

15 comments:

the paan said...

haha..interesting
37/40 markah ;)

Money And Intelligence said...

nanti periksa BM,bawak la gmbaq2.haha

aifaa said...

paan : :PPPP.nak buat guni la exam nanti.hahaha

tobai : aku bawak gmbaq hg hat mulut muncung tu la

Money And Intelligence said...

oh tidak.jangan.D:

aidafada said...

awat gambaq skit ngat
ish geram dy ni!
len kali boh 100!

nqddnnrzm. said...

nak topeng hitam tu... :(

aifaa said...

tobai : bekpi la.hg ngn dia saling ♥
aida : :P.malaih buh.byk ngat kena smapi 400++.ahaha
nehi : muka hg hitam dah,xpyh
hg komen jugak noh.hihi :D

Anonymous said...

ayat aifa skema.. x bleh blah..
"sehingga menangkap gambar bertubi-tubi"..
kena ligan la no.. bru dapat tangkap gambaq.. klu x dapat ..x bleh tangkap...
... ckgu syon...

aifaa said...

i love you cikgu syon muah hahaha

aidafada said...

saya x kira!saya sbg cikgu pemeriksa PMR,menetapkan kena ada at least,200 gmbaq :O :P

wani said...

comey gila yg pakai topeng tu :)

aifaa said...

cikgu pemeriksa PMR : hahahaha,ciss.nanti kalo pmr ada karangan bergambaq xmo buat la.klu nk bt pon kena bg ada gmbaq CIKGU 200+++ :P

wani : topeng ja comei!?

AMAR BASIR said...

Kihut aihh muka depa
haha

syed abu bakar said...

sory lambt coment..jarang buka belog..hehe

weh! ak suka sayap kapal terbang tu!ak nak nak!boleh?

aidafada said...

ni la ciri2 pelajar nk dpt bm e ni.hahhahahaa.boh muka hat comei2.gerenti a +++