Sunday, December 05, 2010

aku sebuah peti ais.

aku dibeli di Sarawak,ketika tuanku baru berkahwin. Aku sangat gembira dan ingin berbakti kepada kedua tuanku sebaik mungkin. Tambahan pula aku merupakan jenama yang agak popular pada masa itu,aku juga mempunyai 3 tingkat peti membuatkan tuanku lebih menyayangiku. Aku sangat gembira.

Hari demi hari,lahirlah anak pertama tuanku. Budak lelaki yang mempunyai kepala agak dongga,dan bermata  besar telah menambahkan lagi tugasku di dapur. Segala keperluan makanannya disimpan di perutku.

Pabila hari berganti hari,tahun berganti tahun,lahir pula anak kedua pasangan tersebut. Kanak-kanak perempuan YANG SANGAT COMEL menambahkan lagi tugasku.eyarghhhhhh!

tidak lama kemudian,tuanku ingin berpindah ke Semenanjung. Aku sangat sedih. Tuanku mungkin tidak mahu membawaku kerana saizku yang agak besar dan tinggi. Mungkin ini kali terakhir aku bertemu dengan keluarga ini.

Alangkah gembiranya aku apabila sangkaanku itu meleset,aku dibawa ke semenanjung. YAHOO!! Kegembiraanku tidak dapat diungkapkaan dengan perkataan kerana  aku tidak boleh bercakap.ish lupa ka aku ni peti ais? Aku tinggal di sebuah rumah teres 2 tingkat di Quates (tak ghoti eja,besalah peti ais.takp skolah) Sekolah Sains Pokok Sena. Aku tinggal di sana selama 6tahun.

Selama 6tahun tinggal bersama tuanku,keluar mereka yang 4orang telah bertambah menjadi 6orang. Sayangnya,mereka hanya dikurniakan seorang sahaja anak perempuan. Tapi dia comei so takpa la.

Disebabkan hal itu,anak perempuannya sangat minat memasak.dan makan.dan masak.dan tidoq.okay dak.

Kini aku masih tinggal bersama tuanku ini,tidak bertukar tuan. Dan perutku kini dipenuhi dengan cupcakes yang ingin dijual oleh anak tuan aku dan kawannya,Aida Amalina.

Tolong saya. Perut saya sangat penuh.....




Tolonglah beli cupcakes tuan saya.









HAHHAHA AWAT POST PANJANG SANGAT NI?okay senang cerita aku jual cupcakes.mai la beli.kalau xdak orang beli aku nak paksa beli.satu cupcakes RM2.50





okay click cuppycakesmonster ;D

3 comments:

nqddnnrzm. said...

" sejak lahirnya anak kedua keluarga ini, jumlah makanan yg perlu disimpan dalam perutku bertambah lapan kali ganda. ergghhhhhhh "

aifaa said...

dengki.

Anonymous said...

starting hang macam babi ! HAHA