Wednesday, December 22, 2010

Penang Horse Show 2010

first sekali,Penang Horse Show ni lebih kurang macam National Horse Show cuma Penang yang sponsor kan duit sendiri.ingat tak lagi tahun lepas aku p? (click!)

yang lainnya,tahun ni aku masuk dressage ja.tahun lepas aku masuk pony games dengan dressage.
kami start bertolak pukul 9.PATUTNYA LAH.last-last bertolak pukul 10.30pagi.hahaha :D

ada 2 buah kreta,satu cikgu Suriani satu lagi kreta cikgu Wan.aku dengan aida naik kreta cikgu wan dengan zarif,izzat,abu.

awat dalam kreta pun nak cerita?ha ni sebab dia..



lepas pada tol Alor Setar
Aida : wei aifaa,aku nak p toilet la.
Aku : hah?? bagitau la cikgu!!
Aida : ish tak mau la.biaq biaq
Aku : cikgu! Aida nak p tandas
Aida : bodoo aih.toksah la.takpa cikgu takpa takpa

brapa jam dah a?ok kira sampai dekat tol nak masuk jambatan Pulau Pinang la.cuba bayang brapa lama.

Aida : weiiiiiiiii aku tak tahan dah ni.
Aku : PI LA HABAQ KAT CIKGU!
Aida : p bagitau zarif sat kata nak p toilet

bla3,sekali time zarif bagitau tu DAH LEPAS TOL JAMBATAN PULAU PINANG.kiranya kalau Aida nak p toilet pun kena lepas dari jambatan la.

padan muka hang.spa suruh xmau habaq awai.

paihtu dah lepas jambatan pulau pinang,ada tol.tapi nak masuk dia tak boleh.so cikgu teruskan lagi.
cikgu siap tanya "boleh tahan lagi tak?kita straight pergi stable lah"

aida muka jadi :O dah
pastu aku bagitau cikgu kata aida dah xbuleh tahan dah.
aku dok tepi aida takot gila.yala.duk tepi aku woo (-_-)'

last last kami berenti dekat Shell.tu pun aida hingaq2 kata tu shell! tu shell!!!!

brenti2 p toilet Shell ada orang tengah guna.nak tau aida buat apa?

dia p ketuk pintuu tandas tu.macam along mintak duit hutang.

patu amoi yg guna toilet tu keluaq buat muka pelek gila p ketuk pintu tandas macam tu. coihhhhhh.hg tudia la aida.

dalam kereta.sebelum hingaq nak p toilet.wihihihihi


--------------------------------------------------------------------

hari ke -2

tau dak.2hari dah kami duk kat sini tapi xdak sapa pun tegoq kami lagi.haha frust sikit di situ.
oh ya,kat sini jugak kami bagi satu gelaran baru dekat Luqman Sanim.kami panggil dia Sanim Kedahan atas satu sebab.budak-budak kedah ja tau :P

hari ni jugak aku buat dressage prepatory 1,aku num 4 okay.
so kena bertolak awai.aku bangun awai woooo.aku yang set jam.kiranya aku la jadi jam kat bilik asrama kedah.cewah up diri sendiri.
aku set jam pukui 4.30 tapi bangun pukui 4.45 hahahahahahaha oke la tu lala
pastu aku kejut aida syafiqah (serious dia yang paling senang nak kejut antara semua hat len),lepastu raihan bangun.LAST SEKALI BARU AIDA AMALINA BANGUN eh eh tercaps lock.

kami p sana pukul 6 suku (o.o)
lepastu siap2 kuda.aku time ni bebai sebab dok cari girth moonlight tak jumpa.oh ya lupa pulak,hari first tu kakak Raihan dari Perak mai tolong ajaq buat plaiting.kira mai pagi tu groom moonlight saja lah.









just admit that Moonlight is soooo cute (>_<)

tau dak aku tersilap buat prepatory 1 tu?time dekat C kena change rein dalam walk.tapi aku p trot.sampai tengah2 change rein tu baru teringat "eh eh aku kena walk la time ni" (T_T)



akibatnya?potong 2 markah! potong!potong!potong!


gambar tu lapaq penyepak haha :D

petang tu pulak ada Pony Games.haa ni game aida masuk.



yang awai2 tu serious bukan aku.aku jerit aida ja :|
nah tengok la video tu kalau sanggup.abaikan aku dok jerit "AIDA!!AIDA!!!"

ok nk buh sekali pony games time final :>
nanti la.hueh


lihatlah kesungguhan kami.haha

nak cerita apa lagi pun taktau?
kli ni memang best.eh ton lepas pon best.tah xtau nak cakap mana best sebab masing2 ada masalah sendiri kan setiap taun.oh ya terlupa pulak.


okay rasanya kalau yang dah jadi kawan aku tu tengok dah kot video yang aku terperangkap dalam bilik tu sorang sorang?


nak tau cerita dia?okay time tu aku baru habis buat prepatory 3,kiranya hari ke 3 la.kan buat dressage kena pakai baju kemeja dengan blazer apa semua tu.aku nak tukaq baju la.tak kan nak pakai kemeja sampai balik ai tak sanggup yu.so aku pun tukaq.
bilik tu macam bilik simpan2 saddle bridle semua pasai kuda la.aku suruh aida jaga pintu YALA AKU NAK TUKAQ BAJU.

lepastu aida tutup pintu,aku pon rilek ja dok dalam bilik tu.tiba tiba amet jerit

"nah wei!kunci xdak kat kami!"
aida : hah?patu ada kat mana?
amet: nahhhhhhhhhhh kunci ada kat dalam jodhpurs (seluaq kuda) aku. *time ni dia tukaq baju pakai sluaq jeans dah (T_T)

patu amet suruh aku amek kunci kat dalam jodhpurs dia.depa dok hingaq gila2 kat luaq ya la aku teperangkap dalam tu HAHA.patu aku ingat depa main2,aku cuak jugak sebab sora laki dah la aku dok tukar baju...

then depa pekena aku..nak tau? nah tengok dekat SINI


this is abang amet aka hero kedah.

oh ya lupa pulak.
prepatory 1 - amet dapat num 4
prepatory 3 - amet dapat num 3
prelim AC 1 - luqman sanim (sanim kedahan)
jumping - luqman sanim (sanim kedahan)
pony games - 3rd place,aida amalina,haziq luqman,akmal amir dan badruddin.

aku?......
prepatory 3 dapat num 7.hueh.
prepatory 1?toksah tanya la.dengan salah step!






abang sanim kedahan.



dekat sana,kami paling rapat dengan geng Kelantan dengan Pahang la kot.

pahang ni kami rapat sebab stable sebelah2,dan kami penah tumpang depa nak balik.sekali depa p beli jeruk then kami p dinner pakai baju kuda.fuyoooo

time tu aida bebai.semua pakat nak balik asrama.siap tempah teksi lagi.sekali xjadi.habeh xtukaq baju.

budak ni dari kelantan.nama dia Luqman Hakim.darjah 6.comei gila kot

kelate!

ni team PAK HANG! oke dak pahang.kami ikot depa patu p dinner pakai baju kuda.aida mengamuk (O_O)



tau dak p Penang ni best gila?
tau dak sebab apa?

tau dak ramai laki hensem?!
tau dak aku kiciwa tau2 dia form 2?! HAHAHA


aku habaq kat mak aku

aku : mummy awat lahir adik awai setaun!
mummy : ish salah mummy pulak.adik tanya la mama dia kenapa lahir dia lambat setahun.



HAHAHAHAHA


oh btw,thank you Zaty. I love you.
dia buatkan aku ni


:")

4 comments:

Aida Amalina said...

awat video pony game tu mcm vid org kena rasuk

aifaa said...

bukan aku yang pasti

nqddnnrzm. said...

ingatkan histeria.

aifaa said...

aku habaq kat kakak hat jerit tu aih