Wednesday, January 19, 2011

sakit tekak.tak makan apa lagi.nak makan spegeti tapi telan ayaq lioq pon dah sakit.macam mana nak makan? :(
xmakan apa lagi pun harini.haeh.nk makan tapi sakit tekakkkkkk.mcm ada bisul kat tekak tu time tekan ayaq lioq T_T
time rehat pun tak pi turun,tak larat dan sakit.oh sakit tekak.nk demam ka aku hmm

2 comments:

Anonymous said...

#1 - Dewasa ini dalam keadaan cuaca yang tidak menentu, ramai yang menderita sakit tekak. Petua mudah menghilangkan sakit tekak, ambil beberapa keping asam gelugur, dibakar hingga hangus. Selepas itu, tumbuk dan gaulkan dengan sedikit air sirih. Kemudian sapukan pada bahagian tekak yang sakit. Insya- Allah sakit tekak anda akan cepat sembuh.

#2 - Bagi mereka yang mengalami masalah sakit tekak yang disebabkan kekurangan air atau suasa panas, anda bolehlah amalkan petua ini. Ambil segenggam beras barli dan rebus dengan satu gelas air. Apabila sudah mendidih masukkan 2 sudu besar madu. Sejukkan dan minum tiga kalis ehari selama dua hari. Anda akan dapat melihat kesannya dalam tempuh yang singkat.

#3 - madu paling power

Farouq said...

#4 solat hajat.