Wednesday, July 29, 2009

HARINI BORING GILA

p skolah,buat poco2,usha org tu,usha org ni,gossip org tu,gossip org ni,jalan kluaq dari skolah patu masok balik (saya bukan ponteng nahh,memang aktiviti skulll)pastu dengaq ceramah,
blajaq,sembang,blajaq balek,rehat,sembang lagi,makan,sembang jugak,baca doa makan,doa selepas dak pon.heshh apa nih.patu habeh rehat,masok kelas.balajaq,kena pukoi ngn cikgu (pasai xbawak buku nota) pastu sembang sat,buat bising cekgu masok kelas lambat,salin nota,..

SIVIK TIME...!!

ceh.ingat syiok ka?booo sivik.boo boo

patu kringgggggggggggggggggggggg
oke balik.

balik.jalan ikot blkg.jalan3.oh mak mai dah.makan tengah hari.patu tgk kuceng,kat rumah saya ada kuceng,dia bunyi,miawww.

semayang,xmandi pon,p equin.xriding pon.ada tentera.,
datang bawak keta kebal nak tangkap nbk,
boriss nak kena cucuk bagi mati,
beli ayaq,kuda buat bunyi napaih dia

hmpppppppppppp.......!!

patu balik,mandi,mayang,trun bawah,baca sokbaq,makan maggi,bawak kuaq buku math tapi xbuat pon.tengok harap semangat nak wat keja kolah mai ja.

patu saya on.


oke hat tu ja,.



padan muka sapa suroh baca blog saya.

boooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Tuesday, July 28, 2009

AKU BENCI BILA JADI BEGINI

kenapa jadi begini dan bukan begitu?
kenapa aku?
kenapa bukan dia?
arghh aifaa!jgn kau kata begitu kerana ini hanya dugaan-NYA.
hujan turun hari ini.aida,ingat dak kau cakap aku takot?
lani aku tao pasepa.sebab..
uncle kenalan aku dah meninggal.Innalillah.
arwah merupakan kawan baik mak saya la en.tekezut kot.
yg geram skali,dia meninggal sbb eksiden.,dengan mat rempit.
mat rempit bodo
mat rempit vavi
betoi betoi vaviiiiiii
keadaan dia saya tamao cita cena tapi sangat terok dan saya sedeh.
hmm.Al-Fatihah.
============================================================
saya ada adek baru.
adek kucing!!
heeeeee
nanak tengok gamaq dia ka?
bayaq singget saya bagi

Monday, July 27, 2009

apa?

apa?
apa?
apadia?
apa?
apa?
laaaaaa..
apa?
ish..
apa?
apa apa apa???
APA!!!!!!!!!
oke bye.

Sunday, July 19, 2009

birthday sapa tatao harini?

pada suatu hari,ada seorang neh.dia neh hmm.nk ckp cena a?saya pon tatao.tapi dia jeneh simple kot.saya PERNAH pon jumpa dia.haha.tapi tapi.itu time dia muda.laneh tatao la dia cena.tapi saya buleh agak dia tua dah.ya.dia memang tua pon.saya panggei dia pakcek.kenapa pakcek?saya pon tatao.dia kolah sekolah murid aaa..eerkkk.aaaa.eee.hmm.tah la.J untuk apa?aeuoi.dia neh ada dee-ess-ell-arr D60 beb.haha.dia panggei saya.ehem.malu la nk bgtao.tapi kena jugak la aen.dia panggei saya aifaa comei.haha.oke itu tipu.dia neh mengaku dia notty.notty notty notty.haesh.kesian mak dia en.haha dakdak.mesti bangga dapat anak centu.acewah.dia neh xsuka kek.jd saya tatao la bday neh dia sambut cena.dan jugak dia suukkkaaa yuna.dia neh haji dah kot.haha.


jadi nak tao dak sapa?jengjengjengggg

HAJI NBK.!!
haha.muhong kuat.okehlah saya mengarut tu ja kot harineh.other day other story (lain hari lain cerita)
buy2

nak saya buh gamaq dia dak?haha buat cem ada cehhhh

Thursday, July 16, 2009

boring

jadi saya letakkan sebuah gambar kat sini.pandai2 la perah otak yee.haha :D



taken : penang turf club

Saturday, July 11, 2009

innalillah

Inilah adat kehidupan,ada bertemu ada berpisah.
(sambil menepuk-nepuk bahuku)
bagaimana.
bagaimana jika kau yang meninggalkan ku?
jika ungkapan itu hanyalah untuk aku yang bersedih kerana perpisahan sementaral,
bagaimana dengan perpisahan selamanya?

======================================================================

3.00ptg
sakit.terduduk kerana sakit.dadanya berombak-ombak.dapat ku lihat namun tidak dapat ku rasai kesakitannya.benarlah kata orang,berat mata memandang,berat lagi bahu memikul.

3.45ptg
KMC.aku memimpinnya berjalan ke dalam,masih lagi berbual dan bgurau.sambil menunggu ibu yang meletakkan kereta.

4.15ptg
dimasukkan ke dalam wad HDU.doktor mengesan sedikit masalah dengan jantungnya.ketika di wad,aku bergurau dengannya tentang cincin kawin.sumpah tidak tipu,dia berkata kepadaku
"adik nanti ambil lah bidang perubatan,jadi doktor."
aku pada masa itu tidak menyesyaki apa-apa,menjawab bahawa aku tidak mempunyai minat dalam bidang tersebut.

setelah pasti dia semakin pulih,aku dan ibu pulang.aku yg keletihan kerana sekolah terus tertidur.

6.30ptg,
aku terjaga.ku lihat acu,sedang menonton televisyen.aku turun kebawah dan lihat,kosong.ibu dan lain2 pergi melawat.sesudah mereka pulang,puasa hampir berbuka maka semua berkumpul di meja.sesudah azan,baru sahaja sesuap dua ditelan,panggilan telefon berbunyi.

your dad really in a bad condition.

terus bergegas mandi dan sembahyang.aku dan acu tidak sempat pergi bersama.tinggal kami berdua di rumah.aku agak sedih kerana tidak dapat bersama.

ibu telefon dan mengatakan bahawa tiada harapan lagi.ibu menyuruh aku membaca yasin dan mengemas rumah.aku terus menangis dan menangis dan pada masa yang sama,tiba tiba lampu rumah tertutup perlahan-lahan.aku turun mendapatkan acu di bawah dan mendapati lampu bawah juga perlahan-lahan mulai malap.aku mencari yassin namun tidak terjumpa,aku membuka Al-Quran dan mencari surah yassin.sumpah,aku tidak bohong.aku dalam kesedihan menangis dan membuka helaian Al-Quran dan dalam hatiku merintis hiba memohon kepada Allah supaya jumpakan aku surah yassin untuk di baca kepada Tok Abah.setelah aku berdoa,aku membuka helaian kitab suci itu dan...sumpah,helaian yang aku buka ialah surah yassin.aku terus membaca dan ketika hampir 5ayat penghujung agaknya,azan Isya' berkumandang.dan di masa itu juga telefon berdering.

di atas,acu menjawab panggilan telefon tersebut.aku terdengar suara teresak acu yang tidak jelas dan hatiku mengatakan dia dah pergi.begitu kuat hati aku mengatakan.kemudian acu turun dan menjerit di tangga,.

adik,tok abah dah tak ada....

dan terus menangis.aku yang membaca yassin menangis semahu-mahunya dan terus membaca yassin dengan begitu kuat sekali.acu cakap "baru tadi ja nampak dia duduk kat krusi ni"dengan suara lantang dan teresak.

jenazah sampai di rumah pada jam 10.20mlm dan sampai sahaja di rumah hujan turun.

semoga rohmu Tok Abah ditempatkan dengan orang-orang beriman.
amin

Monday, July 06, 2009

teringat,

saya teringat,
kali pertama saya membuat blog,
dari situ saya dapat berkenalan dengan nbk,kak sheera,kak hana,kak eyqa dan ramai lagi.

saya teringat,
bagaimana saya terjumpa blog nbk,
membaca blog kak nana,tentang hari perpisahan sekolah..

saya teringat,
kenangan bersama rakan-rakan,
yang dulu rapat,kini mungkin makin renggang,
kerana lama tidak mghubungi,
atau mungkin,terputus begitu sahaja.

teringat,
bagaimana rasa cemburu kepada blogger,
cemburu kepada myspacer,
cemburu kepada kawan-kawan..
kerana?mereka hebat saya tidak.
page depa cantik saya tidak
follower depa banyak dan saya tidak.

namun,..
ku tahu,itu semua hanyalah perasaan.bodoh.bodoh untuk aku berasa begitu.untuk apa?
kenapa tidak kita cemburu atas sebab kebaikan?

aku teringat,
sewaktu membaca blog aidaamalina,
semuanya bahasa inggeris,tentang equin:)
blog naughtyboykid,
tertulis bahawa dia ke mekah.menunaikan haji.
blog smiletokill,
kesedihan tentang rakan,
blog artfreak-suicide,
bergembira bersama tersayang,
superneena,
percutian bersama rakan-rakan.

semuanya ku ingat!
alangkah baiknya jika dapat diingati hingga ke akhir hayat!
namun ku tahu,
bahawasanya suatu hari nanti,
tubuh,jiwa,minda ini dipinjamkan dan akan diberi semula..
hanya jasad,jasad yang ditinggalkan serta kenangan,
pahit atau manis,
sentiasa bersama

Friday, July 03, 2009

bertudung,

to all Muslims,please watch this and take notes.tq :)